Waluty

Sprawność Harcerska ZHP SIM - Lonżujący

0
Cena: 2,50 zł
Producent: Maxtex
Kod produktu: SUB48722
Dostępność: brak towaru
ilość -- + szt.

Opis

Sprawność harcerska Lonżujący / Lonżująca

Zdobyta sprawność udowadnia posiadanie określonej wiedzy na temat lonżowania koni i mowy ciała koni.

Sprawności ZHP przyszywane są na prawym rękawie munduru i zostały podzielone na następujące poziomy:

  • sprawność jednogwiazdkowa - obszycie niebieskie;
  • sprawność dwugwiazdkowa - obszycie zielone;
  • sprawność trzygwiazdkowa - obszycie czerwone.

Sprawność harcerska Lonżujący / Lonżująca - wymagania:

* Zna podstawy lonżowania koni, zwraca uwagę na mowę ciała konia oraz ton głosu. Prawidłowo posługuje się pomocami przy lonży.

  1. Wymieniłem/am podstawowe wyposażenie lonżującego oraz konia, którego lonżujemy. Zabezpieczyłem/am strzemiona w siodle na czas lonżowania, dlaczego należy to robić.
  2. Obserwując prowadzenie lonży przez specjalistę, zauważałem/am i wskazałem/am mowę ciała konia (ogólny wygląd, głowa, ustawienie zadu, mowa nóg, mowa ogona) oraz mowę ciała osoby prowadzącej (ustawienie rąk, kroki).
  3. Nauczyłem/am się prawidłowo trzymać bat oraz prawidłowo trzymałem/am i zwijałem/am lonże. Poznałem/am podstawowe błędy przy posługiwaniu się tymi pomocami.
  4. Przeprowadziłem/am dyskusję na temat tego, dlaczego ważny jest ton głosu w trakcie prowadzenia lonży oraz jak go dostosować.

** Wyjaśnia, po co stosuje się lonże. Opowiada o wodzach pomocniczych oraz czasie pracy konia w poszczególnych chodach. Ćwiczy lonżowanie i uatrakcyjnia trening.

  1. W dowolny sposób przedstawiłem/am zalety i wady poszczególnych wodzy pomocniczych. Nauczyłem/am się, kiedy należy ich stosować. Poznałem/am kilka sposobów przypinania lonży, zaprezentowałem/am je na zbiórce.
  2. Wymieniłem/am min. 5 celów, dla których lonżujemy konia. Pod okiem osoby doświadczonej lonżowałem/am konia min. dwa razy, stosując zasady prawidłowego lonżowania.
  3. Dowiedziałem/am się, jaka musi być minimalna średnica koła, po którym porusza się koń oraz minimalny i maksymalny czas pracy konia w danych chodach oraz co ile powinno się zmieniać chody.
  4. Przygotowałem/am i zaprezentowałem/am kilka ćwiczeń dla konia, aby uatrakcyjnić sesję treningową poprzez zaangażowanie psychiczne. Swoje pomysły na ćwiczenia zapisałem/am w notatniku.  

*** Dopasowuje wodze pomocnicze, prawidłowo planuje odpowiedni trening dostosowany do konia oraz prowadzi go. Przekazuje mniej doświadczonym kolegom wiedzę na temat tego, w jaki sposób lonżować konia oraz prowadzić lonże z jeźdźcem na grzbiecie konia.

  1. Prawidłowo dopasowałem/am wodze pomocnicze: wypinacze, chambon, gogue, wodze Pessoa, nauczyłem/am się, na co zwracać uwagę przy dopasowaniu tych pomocy.
  2. Zaplanowałem/am 3 sesje treningowe dla różnych koni (młody koń, koń wracający po kontuzji nogi, koń w podeszłym wieku), odpowiednio dostosowałem/am poziom zajęć i atrakcyjność ćwiczeń dla konia, tak aby poruszał się w harmonii i w spokoju psychicznym.
  3. Pod okiem specjalisty lonżowałem/am konia na podwójnej lonży, odpowiednio dobierając wyposażenie, a w trakcie sesji zadbałem/am o bezpieczeństwo pracy (nauczyłem/am się posługiwać bezpiecznie dwoma lonżami).
  4. Przygotowałem/am i przedstawiłem/am pokaz dla zastępu/drużyny dotyczący tego, jak należy lonżować konia, pokazałem/am sposób na rozluźnienie konia, poprawę pracy mięśni brzucha oraz zaangażowania kończyn. Nauczyłem/am gości podstaw lonżowania.
  5. Prowadziłem/am pod okiem specjalisty jazdę dla osoby początkującej na lonży, podczas zajęć panowałem/am nad koniem, a także uważałem/am na jeźdźca na grzbiecie, tłumaczyłem/am jeźdźcowi podstawowe ćwiczenia gimnastyczno-rozluźniające na koniu.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium