Waluty

Sprawność Harcerska ZHP SIM - Malarz

4
Cena: 2,50 zł
Producent: Maxtex
Kod produktu: SUB48429
Dostępność: brak towaru
ilość -- + szt.

Opis

Sprawność harcerska Malarz / Malarka

Zdobyta sprawność udowadnia zdobycie umiejętności malarskich.

Sprawności ZHP przyszywane są na prawym rękawie munduru i zostały podzielone na następujące poziomy:

  • sprawność jednogwiazdkowa - obszycie niebieskie;
  • sprawność dwugwiazdkowa - obszycie zielone;
  • sprawność trzygwiazdkowa - obszycie czerwone;
  • sprawność czterogwiazdkowa - obszycie czarne.

Sprawność harcerska Malarz / Malarka - wymagania

* Maluje obrazy dowolną techniką malarską. Odwiedza wystawy/muzea i ogląda dzieła malarskie. Posługuje się barwami podstawowymi.

  1. Skompletowałem/am zestaw podstawowych narzędzi do pracy: farby, paleta i pędzle. Opowiedziałem/am członkom zastępu, jak o nie dbam.
  2. Namalowałem/am 3 obrazy o dowolnej tematyce dowolną techniką.
  3. Odwiedziłem/am wystawę malarską/artystyczną.
  4. Wymieniłem/am barwy podstawowe, trzy kolory ciepłe i trzy kolory zimne.

** Uzyskuje pożądane kolory łącząc farby. W swoich pracach posługuje się kilkoma technikami malarskimi. Odwiedza wystawy malarskie, analizując wnikliwie wybrane dzieła. Zna twórczość wybranych malarzy.

  1. Odpowiednio wymieszałem/am farby, aby uzyskać kolor: pomarańczowy, fioletowy, zielony, brązowy, szary. Wykorzystałem/am, w tym celu tylko barwy podstawowe.
  2. Namalowałem/am minimum 5 obrazów, posługując się co najmniej dwiema technikami malarskimi np. akwarela, tempera, akryl.
  3. Odwiedziłem/am wystawę malarską, wybrałem/am jeden obraz i go opisałem/am (Co przedstawia dzieło? Co znajduje się na pierwszym, a co na drugim planie? Jaka jest kompozycja: statyczna czy dynamiczna, otwarta, czy zamknięta, diagonalna, horyzontalna, czy wertykalna? Jaką technikę zastosował artysta? Jaką paletą barw posłużył się artysta?)
  4. Wybrałem/am 3 dzieła ulubionego malarza. Porównałem/am je, wskazując po 3 podobieństwa i różnice.

*** Bierze udział w plenerach malarskich. Tworzy swoje prace na różnych materiałach, dopasowując odpowiednią technikę. Odwiedza wystawy malarskie, szukając inspiracji do własnych prac. Propaguje wiedzę o epokach malarskich.

  1. Wziął/wzięła udział w plenerze malarskim.
  2. Namalowałem/am minimum 7 obrazów na różnych materiałach (np. płótno, drewno, szkło), dopasowując odpowiednią technikę.
  3. Odwiedziłem/am wystawę malarską. Wybrałem/am element jednego obrazu, który mnie szczególnie zaciekawił. Namalowałem/am swój własny obraz zainspirowany wybranym fragmentem.
  4. Przygotowałem/am infografikę przedstawiającą dwie epoki malarskie. Infografika zawiera krótką charakterystykę każdej epoki, sylwetki co najmniej 4 artystów (po dwie dla każdej epoki), ciekawostki.

**** Przygotowuje podłoże malarskie do swojej pracy. Wystawia własne obrazy w miejscu publicznym. Prowadzi szkicownik.

  1. Samodzielnie przygotowałem/am podłoże malarskie, np. naciągnąłem/am i przymocowałem/am płótno do blejtramu, przygotowałem/am drewno.
  2. Namalowałem/am co najmniej 4 cykle obrazów poruszające różną tematykę. Zaprezentowałem/am je na wystawie w miejscu publicznym.
  3. Odwiedziłem/am minimum 5 wystaw malarskich (dopuszczalne są wizyty w muzeach online). Stworzyłem/am kopię wybranego dzieła.
  4. Prowadziłem/am szkicownik zawierający inspiracje i pomysły na kolejne obrazy.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium