Waluty

Sprawność Harcerska ZHP SIM - Mechanik

0
Cena: 2,50 zł
Producent: Maxtex
Kod produktu: SUB48603
Dostępność: brak towaru
ilość -- + szt.

Opis

Sprawność harcerska Mechanik

Zdobyta sprawność udowadnia posiadanie określonej wiedzy na temat silników jachtowych.

Sprawności ZHP przyszywane są na prawym rękawie munduru i zostały podzielone na następujące poziomy:

  • sprawność jednogwiazdkowa - obszycie niebieskie;
  • sprawność dwugwiazdkowa - obszycie zielone;
  • sprawność trzygwiazdkowa - obszycie czerwone;
  • sprawność czterogwiazdkowa - obszycie czarne

Sprawność harcerska Mechanik - wymagania

* Potrafi bezpiecznie zachować się na jachcie motorowym, zna jego podstawową budowę.

  1. Poznałem/am zasady bezpieczeństwa panujące na jachcie motorowodnym.
  2. Poznałem/am podstawową budowę łodzi motorowodnej oraz małego silnika zaburtowego.
  3. Zawiązałem/am 10 węzłów.
  4. Przepłynąłem/am łodzią o napędzie motorowym jako załogant.

** Potrafi prawidłowo używać silnika, dbać o niego i sprawdzić podstawowe parametry.

  1. Poznałem/am szczegółową budowę łodzi motorowodnej oraz zasady działania silnika dwu- i czterosuwowego.
  2. Przygotowałem/am silnik do uruchomienia. Sklarowałem/am go po pływaniu.
  3. Sprawdziłem/am poziom oleju i stan paliwa w silniku.
  4. Korzystając z pomocy innych, prawidłowo zamontowałem/am silnik przyczepny na pawęży/pantografie.

*** Poznaje bardziej skomplikowane silniki, potrafi samodzielnie przygotować, sklarować i zabezpieczyć silnik oraz wykonać proste naprawy.

  1. Poznałem/am budowę mocniejszych silników zaburtowych oraz stacjonarnych, zasady ich działania i metody przenoszenia napędu.
  2. Przygotowałem/am samodzielnie łódź i silnik do wypłynięcia. Sklarowałem/am i zabezpieczyłem/am go po pływaniu.
  3. Wykonałem/am prostą naprawę lub konserwację silnika zaburtowego lub jego elementu.
  4. Nauczyłem/am inną osobę budowy małego silnika zaburtowego.

**** Potrafi dokonać trudniejszych napraw w większych silnikach, wymienić i wyregulować niezbędne elementy.

  1. Oceniłem/am stan techniczny pędnika, mechanizmu przenoszenia napędu oraz mechanizm sterujący. Wymieniłem/am uszkodzony pędnik w silniku stacjonarnym.
  2. Samodzielnie wymieniłem/am olej, filtr paliwa i oleju w silniku stacjonarnym.
  3. Dokonałem/am zabiegów regulacyjnych silnika.
  4. Kontrolowałem/am i oceniłem/am pracę silnika, poziom ciśnienia oleju, działanie układu chłodniczego oraz ładowania akumulatora.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium