Znam historię godła i barw narodowych. Wiem, co oznaczają i potrafię się wobec nich zachować. Wywiesiłem/am flagę biało-czerwoną w dniu święta państwowego.
Razem z zastępem/drużyną zaśpiewałem/am hymn państwowy w czasie uroczystości.
Posiadam mapę Polski, na której oznaczam miejsca, w których byłem/am (może być konturówka z magnesami, pocztówkami itp.).
Zapoznałem/am się z częścią statutu szkoły, zawierającą prawa i obowiązki ucznia. Angażuje się w życie swojej szkoły/klasy. Wziąłem/Wzięłam udział w choć jednym przedsięwzięciu szkolnym przygotowywanym przez klasę/samorząd szkolny.
** Poznaje swoje państwo i zasady demokracji.
Poznałem/am daty polskich świąt narodowych. Wiem, na pamiątkę jakich wydarzeń zostały ustanowione. Przygotowałem/am z zastępem zbiórkę z okazji jednego z nich.
Wskazałem/am na mapie krainy geograficzne Polski. Jedną z nich zaprezentowałem/am na zbiórce zastępu.
Poznałem/am zasady demokratycznych wyborów i etapy podejmowania decyzji. Wykonałem/am co najmniej jedno z zadań: - Przedstawiłem/am swoja sprawę na Radzie Drużyny. - Po wcześniejszym poznaniu programów wyborczych kandydatów, wziąłem/wzięłam udział w głosowaniu w wyborach do samorządu uczniowskiego.
Znam obszar swojej gminy. Posługując się planem swojej okolicy, dotarłem/am do urzędu gminy/miasta i dowiedziałem/am się, jakie sprawy można w nim załatwić.
*** Angażuje się w życie społeczności do których należy.
Przeprowadziłem/am zwiad tematyczny w mojej „małej ojczyźnie” (np. poznając kulturę, historię, współczesne życie społeczne i gospodarcze, poznając ciekawe osoby, odkrywając mało znane miejsca, zapomniane pamiątki historyczne). Sporządziłem/am dokumentację zwiadu (np. opisy, wywiady, pamiątki, fotografie, spis lektur na wybrany temat). W interesujący sposób przedstawiłem/am wyniki zwiadu w drużynie.
Wziąłem/am udział w pracach samorządu klasowego lub szkolnego.
Przygotowałem/am się i podjąłem/podjęłam funkcję w zastępie, drużynie lub szczepie.
Dowiedziałem/am się, dlaczego ważne jest wyrażanie swojego zdania we wspólnych sprawach, zachęciłem/am swoich rodziców lub innych członków rodziny do uczestnictwa w wyborach lub głosowaniu w budżecie obywatelskim/partycypacyjnym.
**** Przygotowuje się do bycia dorosłym obywatelem RP. Śledzi aktualną sytuację na polskiej scenie politycznej. Promuje aktywność obywatelską oraz głosowanie w oparciu o rzetelną wiedzę.
Poznałem/am najważniejsze fakty z najnowszej historii Polski. Odwiedziłem/am miejsce związane z takim wydarzeniem, by w pełni zrozumieć, jakie płyną z niego dla nas przesłania. Na wyprawę zabrałem/am drużynę/zastęp/przyjaciela/rodzinę.
We współpracy z samorządem uczniowskim, przygotowałem/am szkolną akcję promującą aktywność społeczną i obywatelską.
Poznałem/am podział polskiej sceny politycznej i programy wyborcze partii posiadających mandaty w parlamencie. Dowiedziałem/am się, jakie uprawnienia posiada Sejm i Senat RP. Zaprezentowałem/am członkom zastępu/drużyny narzędzie do badania preferencji politycznych (np. Latarnik wyborczy).
Wykonałem/am jedno z zadań: - Przeprowadziłem/am analizę lokalnych potrzeb i przygotowałem/am projekt do budżetu obywatelskiego/partycypacyjnego. - Zorganizowałem/am spotkanie z lokalnym radnym poświęcone potrzebom lokalnej młodzieży.
Wiem, czym są organizacje typu watchdog. Nawiązałem/am kontakt z wybraną z nich i upowszechniłem/am w swoim środowisku efekty jej pracy.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.